خبر- آزمون علمی پرفیوژنیست های کشور 9 دی 90 برگزار می شود
وب تخصصی مراقبت های ویژه پرستاری
اشتراک اطلاعات در مراقبتهای ویژه

مدیر انجمن پرفیوژنیست های ایران گفت: آزمون علمی پرفیوژنیست های کشور روز جمعه 9 دی 90 در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار می شود.

حمید شفیعی اظهار کرد: هم اکنون 250 پرفیوژنیست در کشور فعالیت می کنند که تخمین زده می شود 150 نفر در این آزمون شرکت کنند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست پرفیوژنیست های با بیش از 7 سال سابقه فعالیت می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت کسب حد نصاب نمره گواهی مهمور به مهر انجمن جراحان و پرفیوژنیست های ایران را دریافت می کنند.

مدیر انجمن پرفیوژنیست های ایران افزود: دومین آزمون در بهار 91 برای پرفیوژنیست هایی با کمتر از 7 سال سابقه خدمت یا کسانی که در آزمون پیشین حد نصاب نمره را کسب نکرده اند برگزار می شود.

شفیعی گفت: کتاب اصول پرفیوژن تالیف حمید شفیعی و کتاب مروری بر اصول پرفیوژن تالیف دکتر محمدعلی یوسف نیا، رئیس انجمن علمی جراحان قلب ایران منابع این آزمون هستند.

وی ادامه داد: تاکنون پرفیوژنیست های ایران نظیر سایر کشورهای دنیا فاقد مدرکی مبنی بر تایید صلاحیت علمی بودند که با برگزاری این آزمون گواهینامه ای دریافت می کنند البته تلاش هایی برای آکادمیک شدن این رشته انجام شده و مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته آن به نام "رشته تکنولوژی گردش خون" به تصویب وزارت بهداشت رسید و دانشگاههای علوم پزشکی شیراز، تبریز، مشهد و تهران به دنبال راه اندازی این رشته هستند.

مدیر انجمن پرفیوژنیست های ایران یادآور شد: به جز ایالات متحده آمریکا، انگلیس و شهر برلین در سایر کشورها رشته پرفیوژن جنبه آکادمیک و دانشگاهی ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:,
ارسال توسط سعيد باباجاني-ارشد مراقبتهاي ويژهMSc
آخرین مطالب